2023-01-23

Recensioner

SOS jag har varit sjuk i en vecka vilket har lett till att mina "leder försvagats" o nu viker sig benen när jag ska stå så nu lär man väl bli liggande resten av livet... goals :D sett en del filmer och serier här kommer mina recensioner (betyg inom parantes)

SAGAN OM RINGEN (LORD OF THE RINGS) - härskarringen

Har inte i direkt mening sett den här filmen men frågade i min instagram om den va sevärd och åsikterna gled isär. vissa skrev ja och några skrev nej! så lite svårt att veta om den e värd att se. som jag förstått det handlar den om några män och en alv (som spelas av liv taylor) som rider runt i skogen och letar efter en ring ... allt för att kasta ner den i lågan och förstöra den ... men problemet e att ringen är en HÄRSKARring och smälter inte i eld (det sista är en gissning men det är iaf så det är med drakmänniskorna i got som jag gissar att sagan om ringen hämtat en del inspiration i från).

HÄNDELSER VID VATTEN

Fan... vilken rulle! Serien handlar om ett dubbelmord nånstans i sverige nära norska gränsen (?) men det klaras aldrig upp och hon som hittar döingarna försöker lämna det hela bakom sig genom att flytta in hos ett gäng bönder (som e som alla som är med i den där videon från när kontrapunkt i malmö firade typ 100 år). Har sett klart hela den här via svts pressrum så vet inte hur mkt mer jag kan skriva om själva handlingen med tanke på att jag inte vet hur mkt som e "ute" men den här serien var väldigt bra och talade till mig på ett personligt plan då min högsta önskan är att flytta till ett hus i norrland utan el och rinnande vatten!

INDUSTRY

Sick serie men va fuck handlar den om? det e svårt att hänga med i ekonomi snacket och lite för mycket droger och sex för MIN personliga smak men riktigt bra storyline som driver handlingen framåt. "Aktier" "fonder" kurvor... folk som sitter framför datan hela dagarna o kollar på grafer som går upp o ner. Terapeutiskt af! Jag kan inte förklara varför men den här serien får (5 av 5)... givande och engagerande innehåll.

GINNY AND GEORGIA

Den satt långt inne men nu har jag kollat på ginny and georgia. Kan dessvärre inte uttala mig om serien då jag varit på mobilen en hel del under tiden och spelat sånt mobilspel där man ska fixa tjejens utseende! Tvätta håret ta bort smink noppa ögonbrynen o sen sminka igen o välja nya kläder... men varför ser kläderna i dessa spel ut som kläderna såg ut i the sims 1... normal o sprida den klädstilen nu :)

bye gorgeous