2022-06-19

KRITIK TILL STOCKHOLM TAXI

 Jag har en kritik och den handlar om taxibilar. Det är miljöovänligt skoja jag färdas nästan uteslutande i taxi då det blir mycket billigare i längden, men snart är det dessvärre inte möjligt att åka detta färdmedel längre. Dom kör väldigt hoppig. Gasar på i 290 för att hinna fram till en rödljus tre meter fram för att sen kunna stå still där i fem minuter för att sedan gasa i 6 meter fram till nästa rödljus igen och så håller det på.


Nu har jag själv inget körkort eftersom att jag 1. inte kan garantera att jag kommer hålla mig nykter ;) 2. föredrar att åka taxi, men man har ju sen urminnes tider hört att man ska planera sin körning. Till och med dom gamla grekerna planerade sin rutt när dom red på dom där pegasus till Rom eller var fan dom skulle



1 kommentar: